טיול שבועי • ניצנים של זיכרונות ומי תהום

    קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי • ניצנים של זיכרונות ומי תהום
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החולות הזהובים ופיסת הים התכולה נראים מרחוק. רק הושט היד וגע בם. חולפים,(לבאים מצפון), על אזור עד הלום ואחרי כמה דקות מבחינים בשורה כמעט אין סופית של בתים חד קומתיים, גגות רעפים אדומים ומראה של חולות וירק מסביב. כמעט חושבים שאנו בגוש קטיף. בקיץ הנוכחי ציינו תשע שנים לגירוש.

    מרכז גוש קטיף
    בכניסה לישוב ניצן שקלט את רוב המגורשים מנוה דקלים, גדיד ועוד, ממוקם המרכז להנצחת ותיעוד פועלם של האנשים שהיו בגוש. מבחר סרטים למימי ימיו הראשונים של הגוש וסיפורם של מתיישבים במקום. עמלו כאן רבות כדי לתעד ולשמר את זיכרון הימים היפים. ניתן להרכיב יום שלם של פעילות. לפרטים : 054-5953953 077-4324104

    ניצנים של מי תהום
    הסיפור מתחיל כמו באגדות. לפני שנים רבות החלו לחפור באזור ניצנים אנשי חברת מקורות קידוחים למי שתיה ליישובי הסביבה. מהר מאוד התברר כי המפלס הגבוה של מי התהום כאן פותר שתי בעיות בו זמנית. אי הצורך בחפירה עמוקה ויש אפשרות לבילוי והנאה בסגנון ספורט ימי. אפילו חברת הסרטים גילו את המקום וצילמו בו את אחד הסרטים היותר מפורסמים בארץ.

    שנים ארוכות עמד המקום שומם. אנשי משרד הבריאות הטילו איסור על הרחצה, אנשי איכות הסיבה חששו מזיהום המים ואנשי המקום רצו לשמור לעצמם חבל ארץ נקי ושקט. כל זה השתנה עכשיו. מי התהום הפכו לברכות רחצה ושיט, רכבי שטח דוהרים על גבעות הדיונות בלא הפרעה, ענבי בר גדלים כאן בשפע . כל הנתונים הללו במרכז הארץ, במרחק של ארבעים דקות נסיעה מגוש דן ומירושלים כשעה. אגמים של מי תהום נקיים שאפשר לטבול רגליים בהם ובעיצומם של ימי הקיץ… לשוט בסירת קיאקים או בסירות פדלים בין עצי שיטה ירוקים וענפי סוף. ולא צריך להיבהל. לא תלכו כאן לאיבוד במרחבי האין סוף. כל שטחם של האגמים משתרע על פני שטח של ק"מ אחד. והכי חשוב הכניסה לאגמים בחינם.

    אחרי שמרגישים את נעימות וקרירות המים כל אחד בדרכו(, טבילה או סירה ושניהם יחדיו ) יוצאים לטיול בין החולות. רכבי שטח ( ריינג'רים בפי העם) של חברת אוטו קטן ממתינים לכם באתר ו.. קדימה. ליד השיחים גדלים בעונה זו של השנה ענבי הבר. אשכולו של ענבים הכי אורגניים שיש. ישנן זמורות ודליות השרועות על החול , ישנן כאלו המטפסות על עצי השקמה הנפוצים באזור. פרות עצי השקמה בשלים עכשיו לאכילה. אז מה צריך הבן אדם יותר? יש מים, יש קרירות (אל תבואו בשתיים בצהרים), יש פרות מן הטבע ומי שדווקא דגים זו האהבה הגדולה שלו, שיביא חכה מהבית ואם יתמזל מזלו גם איזה מושט קטן יצא לו לארוחת הערב.

    עוד באתר: מסלול זחלני סלעים (רכבי שלט רחוק מקצועיים) עם מפלי מים גועשים, נחלים זורמים, גשרים תלויים ועוד הפתעות לנהג המתחיל (פעילות משפחתית מגבשת), נסיעה בטום קאר לילדים ונוער, טיולים בשמורת החולות והרבה יחס אישי וחם. טלפון לתיאום והזמנות : 077-3001260 או נייד : 050-3246138

    איך מגיעים?
    נוסעים בכביש מספר 4 (ת"א- אשדוד). אחרי מחלף אשדוד ממשיכים דרומה לכיוון אשקלון. אחרי 13 ק"מ, פונים לפי השילוט לחוף ניצנים או בט"ר ניצנים(בסיס הטירונים). נוסעים כשני ק"מ. כמה עשרות מטרים לפני השילוט "פארק ניצנים" יש פניה ימינה לדרך עפר. נכנסים וחונים.
    עוד בסביבה- ארמון בניצנים

    "בית הארמון"

    בית הארמון בכניסה לישוב ניצן , שייך היה לאפנדי עשיר ושימש כבית פרדס ובו מגורים בקומה העליונה, מחסנים ובאר מים בקומה התחתונה והוקם בשלהי ימי התורכים בארץ, בשנת 1917. מלחמת העצמאות, תופסת נתח נכבד מסיפורו של המקום.

    על חורבות "הארמון "הוקם בית ספר שדה, אשר כינויו "בית ספר שדה שקמה" משמר את עץ השקמה, אחד מאלו ששרדו באזור. בין התעלות, בין החולות הנודדים מסופר כאן סיפור המקום, עוד אחד מסיפורי מורשת העבר על המלחמה לתקומת ישראל.

    אפשר להזמין סיור מודרך ואפשר בקלות ובנועם לטייל, לרדת אל התעלות , לסייר בין המבנים הישנים , לצפות על ברכות מי התהום , לקרוא את השילוט ואפילו לקנח בסיור לאורך חוף הים המדהים של ניצנים.

    איך מגיעים?
    נוסעים בכביש מספר 4 – כביש אשדוד- אשקלון עד לשילוט פארק ניצנים. שם פונים מערבה (לכיוון הים) ונוסעים כ 2 ק"מ. בצומת הראשון פונים ימינה לפי השילוט ל"ארמון". נוסעים עוד כחצי ק"מ, עוצרים ליד האנדרטה ומחנים.

    ארמון

    ניצנים

    ניצנים

    חולות

    מכוניות שלט

    טום קאר

    עצים יער חורשה

    עצים יער חורשה



    0 תגובות